RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6:30 – 7:45
Schodzenie się dzieci, powitanie; doskonalenie komunikacji werbalnej i/lub AAC.
Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne i inne); nauka zabawy zgodnej z przeznaczeniem.
7:45 – 8:15
Indywidualna praca z dzieckiem (wspomaganie rozwoju).
Gimnastyka poranna i zabawy ruchowe.
8:15 – 8:30
Czynności higieniczno-porządkowe; wyrabianie nawyków higienicznych i umiejętności związanych z samoobsługą.
8:30 – 9:00
ŚNIADANIE
Wdrażanie dzieci do samodzielności podczas posiłku i/lub terapia karmienia.
9:00 – 9:30
Czynności organizacyjne, samoobsługowe.
9:30 – 10:30
„Poranny Krąg” – stymulacja zmysłów zgodnie z porą roku oraz zajęcia dydaktyczne.
Zabawy ruchowe. Zajęcia plastyczne / sensoplastyczne.
10:30 – 11:45
Zabawy na świeżym powietrzu, w ogrodzie przedszkolnym. Spacery, obserwacje przyrodnicze. Zabawy badawcze, zabawy dowolne, zajęcia dodatkowe.
11:45 – 12:00
Czynności higieniczno-porządkowe.
12:00 – 12:30
OBIAD
Dalszy trening samodzielności podczas posiłku i/lub terapia karmienia. Doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami i picia z kubka. Dbanie o estetykę podczas spożywania posiłku.
12:30 – 13:00
Relaksacja, słuchanie bajek.
13:00 – 14:00
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy dowolne w salach (zależnie od pogody). Zajęcia dodatkowe (indywidualne) ze specjalistami.
14:00 – 14:15
Czynności higieniczne i samoobsługowe.
14:15 – 14:30
PODWIECZOREK
Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych i dalsza nauka samodzielności przy posiłku.
14:30 – 15:00
Indywidualna praca z dzieckiem (wspomaganie rozwoju).
15:00 – 16:30
Zabawy dowolne według zainteresowań (tematyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne i inne) – wdrażanie dzieci do zabawy naprzemiennej oraz stosowanie elementów treningu umiejętności społecznych podczas wspólnej zabawy. Zabawy paluszkowe, zabawy ruchowe do piosenek, stymulacja zmysłów. Czytanie dzieciom bajek i wierszyków oraz zachęcanie dzieci do oglądania książeczek.
Rozchodzenie się dzieci – pożegnanie.